Kwiaty w pudełku - prezent wykonany własnoręcznie

by - 23 kwietnia


Zbliżała się wspaniała okazja do świętowania - 30-sta rocznica ślubu moich Rodziców. Wiedziałam, że oprócz prezentów, chciałam podarować im kwiaty. Sama osobiście lubię kwiaty, gdyż nie tylko są miłym dodatkiem do prezentu, ale są również piękną i prostą dekoracją, ożywiającą wnętrze i nastrój. Przywołują wiosnę, lato, dobre myśli, promienie słońca, chęć do życia.



Problem tkwił jedynie w logistyce - jadąc ponad 300 kilometrów, kwiaty straciłyby swoją świeżość, natomiast w porze, kiedy dojechaliśmy do Rodziców, sklepy były już zamknięte, na kolejne dwa dni, nie mogłam więc ani zabrać ich ze sobą, ani kupić na miejscu. Musiałam więc wymyślić taką formę bukietu, by piękne kwiaty w formie nienaruszonej zabrać ze sobą w podróż i by wciąż nadawały się na prezent :)

Kwiaty w pudełku DIY
Ten wspaniały pomysł podsunęła moja Siostra. Znalazłam mnóstwo inspiracji i tutoriali w Internecie, jednak wszystkie z nich składały się z kwiatów żywych, jednak ja użyłam tych sztucznych, by podarować je z życzeniami, by miłość Rodziców trwała tak długo, dopóki kwiaty nie zwiędną. I dziś dzielę się pomysłem, jak takie pudełko wykonać.



Co potrzebujemy do wykonania flower box?


  • pudełko tekturowe (o dowolnym kształcie, okrągłe, prostokątne lub w kształcie serca, jak u mnie),
  • gąbka florystyczna,
  • sztuczne kwiaty,
  • inne ozdoby, których chcemy użyć,
  • nóż, nożyczki lub nożyk do papieru.



Wykonanie

  • Nasze pudełko wypełniamy gąbką florystyczną. Możemy ją przycinać dowolnie,  nożykiem do papieru lub zwykłym nożem kuchennym (polecam robić to na desce lub podkładce, nie bezpośrednio na stole!).


  • Kwiaty przycinamy na taką wysokość, by wbić je w gąbkę i aby wystawały kilka centymetrów ponad pudełko. Oddzielamy wszystkie elementy - kwiaty, liście, łodygi.


  • Przycięte elementy wbijamy w gąbkę w taki sposób, by były przymocowane sztywno i by zakrywały gąbkę.
  • Dekorujemy pozostałymi liśćmi i ozdobami według uznania - tak, by nam się podobało.


Wykonanie jest niesamowicie proste, a efekt przepiękny. Jest to wspaniała alternatywa dla bukietu żywych kwiatów, szczególnie dla osób, które cenią sobie wyroby zrobione własnoręcznie. Oprócz pudełka kwiatów, w wykonanie wkładamy bowiem cząstkę samych siebie - naszą pracę, czas, trud, same dobre emocje, by i one wypełniły serca osób, które chcemy obdarować :)





Jak Ci się podobają kwiaty w pudełku?

Z pozdrowieniami,

Ola

Zobacz również

0 komentarzy

Dziękuję za Twoją opinię!