10 rzeczy, które trzeba zrobić nad morzem

by - 07 maja

Ta majówka miała wyglądać inaczej. Zawsze jeżdżę z planem zwiedzania, planem podróży, miejsc, które warto odwiedzić i gdzie można dobrze zjeść.
Tym razem było jednak inaczej i ten wyjazd był zdecydowanie wyjątkowy. Nie zrealizowaliśmy prawie nic z listy miejsc, które należy odwiedzić, albo gdzie można zjeść, a i tak spędziliśmy wspaniałe chwile delektując się morzem. Mieliśmy to szczęście, że pogoda pokrzyżowała nam plany, pozytywnie nas zaskakując! Nastawiłam się na trzy dni intensywnego zwiedzania w deszczu, podczas gdy codziennie chodziliśmy nad morze, by cieszyć się słońcem!

Nie napiszę więc, co trzeba zobaczyć w Trójmieście, ale podam wskazówki i inspiracje, co trzeba zrobić nad morzem, aby wyjazd był udany.

1. Spacer nocą Gdańską Starówką

Gdańska Starówka jest przepiękna, ale to noc, a może oświetlenie nocne dodaje jej niepowtarzalnego klimatu. Ciężko jest zrobić wówczas dobre zdjęcie, ale lubię wyzwania, lubię się wciąż uczyć i dokształcać.

2. Zobaczyć Gdańsk z góry w dzień (Góra Gradowa lub Amber Sky)

Góra Gradowa to jeden z niewielu punktów na mojej liście, które zrealizowałam. Rozpościera się z niej widok na Gdańsk – widać zarówno stocznię, jak i Stare Miasto. Przy dobrej widoczności i kawałek morza widać!

Amber Sky to diabelski młyn, lub jak kto woli Gdańsk Eye. Przejazd kosztuje 28 zł, czas trwania to około 15 minut podziwiania Gdańska i 4 pełne okrążenia.

3. Popłynąć statkiem na Hel

Chcieliśmy płynąć wodolotem, a ten kursuje tylko w wakacje. Zdecydowaliśmy się więc na godzinny rejs z Gdyni. Bilety na rejs można kupić w kasie przy porcie (płatność tylko gotówką, cena 40 zł za bilet normalny), ale warto wziąć pod uwagę, by przybyć tam odpowiednio wcześnie, gdyż kolejka jest duża i obsługa idzie bardzo spokojnie, powoli, nieśpieszno 😊

4. Spacer po molo w Sopocie

Samo molo jest bardzo ładne, atrakcyjne fotograficznie ze względu na grę kolorów – biel mola z niebieskością morza i błękitnością nieba! Wygląda to co najmniej bajkowo.

5. Zobaczyć morze o wschodzie i zachodzie słońca

Następnym razem na pewno wybiorę nocleg bliżej morza, bo tym razem dojazd zajmował nam około 40 minut, co w połączeniu z lenistwem, nie pozwoliło mi ujrzeć morza o wschodzie słońca. Do nadrobienia! Ale za to zachód słońca udało się zobaczyć!

6. Przejść się (lub przebiec) brzegiem morza

To był jeden z zupełnie nie planowanych punktów naszej wycieczki, a zdecydowanie jeden z atrakcyjniejszych. Przeszliśmy plażą wzdłuż morza, mocząc nogi w wodzie, z Sopotu do Gdańska, co dało nam około 6 km. To był jeden z najprzyjemniejszych spacerów w moim życiu!

7. Zamoczyć chociaż palec w morzu

Pogoda była wspaniała. Było na tyle słonecznie, że prawie do kolan weszłam do wody, choć była ona zimna, było warto.

8. Zjeść posiłek na plaży

W zależności od preferencji, może to być śniadanie, kolacja czy lunch. Ważne, żeby być skupionym tylko na jedzeniu i podziwianiu piękna i wody. Nawet zwykła kanapka smakuje nieziemsko.

9. Szukać bursztynów i ciekawych muszelek

To jak dziecięca radość płynąca ze znalezienia czterolistnej koniczynki. Muszelek jest zdecydowanie więcej i miałam ochotę podbierać kilka, by przewieźć je wszystkie ze sobą. Zdecydowałam się jednak na jedną, wyjątkową.

10. Posiedzieć na plaży, patrzeć w morze, dać się otulać słońcem, nie rozmawiać, nie myśleć, celebrować moment

Pochodzę z Zamościa, a mieszkam w Krakowie. Morze widziałam zaledwie kilka razy w życiu, dlatego zawsze ono mnie fascynuje, uspokaja, relaksuje, ale i przeraża zarazem. Wywołuje mnóstwo emocji. Raz jest spokojne, słoneczne, uśmiechnięte, a nieraz groźne i srogie. W nocy niebezpiecznie, tajemniczo ciemne, wręcz czarne. Morze każdy może zobaczyć. Osoby niewidome zaś, na pewno je usłyszą, poczują zapachem i dotykiem. Niesamowite.

Listy ponad dwudziestu miejsc w Gdańsku, kilkunastu miejsc w Gdyni i kilku w Sopocie zachowam sobie na przyszłość, gdyż Trójmiasto zdecydowanie mnie zachwyciło i z pewnością tam powrócę.

Jak Wy spędziliście długi majówkowy tydzień?